3 października 2023

Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

Jeszcze nigdy nie widziałeś tak korzystnej oferty private blog network!

Żeby odbiorca odnalazł twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz również postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej nowe fachowe i przydatne dla klienta informacje. Jednak nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – użyteczne jako element szerszej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, gdyż są budowane i administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są zazwyczaj używane jako jeden z punktów szerokiej strategii marketingowej, co należy silnie zaznaczyć, gdyż najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na utworzenie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich utworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie przedstawione są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa oraz telefon czy adres e-mail. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Następna interesująca metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci traktują jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim ze zdrowiem, finansami i prawem, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO