3 października 2023

Jeśli potrzebujesz zlecić pozycjonowanie stron internetowych, zajrzyj na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Funkcjonują trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przede wszystkim:
– dzielnicę (przykładowo “sklep RTV Retkinia”)
– miasto (“siłownia Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób zamieszkujących w konkretnym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest preferowania również wtedy, gdy firma ma mały budżet reklamowy i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Inny rodzaj pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą stosownego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo mniejsza konkurencja. Istotne jest również to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– smartfon LG G7 biały,
– buty Adidas V racer białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Ojca lub Światowe Dni Młodzieży. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Przeważnie należy rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść witryny internetowej.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]