26 lutego 2024

Usługi SEO – wybieraj doświadczone agencje

Co warto wiedzieć o agencji SEO Kraków?

Przedsiębiorstwa lub właściciele portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań samodzielnie. Nie mając rozeznania w kwestii SEO i nie śledząc codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, jednak nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w pracują tam też eksperci od grafiki, kampanii Google Ads, programowania oraz copywritingu, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Po czym poznać profesjonalną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w toku szukania firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy wybrać agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych czy kreatywnych, co roku się zwiększa, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich dotychczasowych klientów. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają sekcję z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę należy przeanalizować studia takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć oraz z jakimi branżami pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, a także dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich rezultaty.

Inna istotna kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu 30 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odnaleźć na własną rękę w internecie, jak np. informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta produktach lub usługach, które stara się wypromować.

Opłata za efekty – czy to dobra forma rozliczeń z firmą SEO?

Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które sugerują typ współpracy z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top3). To nadal często proponowany model rozliczeń, jednak wiąże się ze znacznym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt za sprawą łamania zasad określonych przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o opłatę za usługi firmy SEO, to sporadycznie bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu potrzebne są większe nakłady finansowe, by wykonać drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszystkie wynikłe z niego sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są o wiele niższe.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]