Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Wszystkie działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Powyższe symptomy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może mocno uderzyć w finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.
Podobne wpisy
Jak rozważnie korzystać ze źródeł informacji o zdrowiu w sieci?
Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP
Co powinien zawierać content plan?