Wejdź tu, jeśli ciekawi Cię aktualna oferta taniej windykacji.
Jest wiele rozmaitych przyczyn, dlaczego klienci nie płacą na czas za wykonane zlecenie. Problem z przeterminowanymi fakturami mają zarówno właściciele firm, którzy świadczą usługi dla biznesu, jak również przedsiębiorstwa z profilem działalności kierowanym do odbiorców indywidualnych.
Windykacja – czynności, dążące do ściągnięcia zaległości
Przedsiębiorca jest uprawniony do dochodzenia swojej własności poprzez windykację długu. Choć określenie to prawie każdemu negatywnie się kojarzy, a w rzeczywistości oznacza to proces w ramach którego podejmuje się wobec dłużnika szereg działań zgodne z obowiązującymi przepisami. Czynności te zmierzają do ściągnięcia zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, to znaczy regularne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o wniesienie opłaty. Kiedy ta droga dochodzenia należności okaże się nieskuteczna, dalszą możliwością jest windykacja sądowa. Jeżeli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy nawet z kilkuset kontrahentów i co miesiąc wysyła identyczną ilość faktur i paragonów, prawdopodobieństwo, że jakiś procent opłat nie zostanie uiszczony w ustalonym terminie na ogół rośnie. W organizacji całej procedury księgowania faktur pomoże aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje także opcją prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – notyfikacje o terminie opłat z aplikacji
Robot Flobo nie tylko kontroluje, czy na rachunek bankowy wpłynął przelew od klienta, ale w przypadku stwierdzenia jej braku w określonym czasie, rozpoczyna ona procedurę przypominania o obowiązku opłacenia faktury. Przedsiębiorca korzystający z tej aplikacji może ustawić swoje scenariusze czynności wszczynanych wobec opieszałych klientów, wyznaczając między innymi przerwy pomiędzy poszczególnymi wiadomościami z upomnieniem. Przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności za fakturę przesyłana jest z aplikacji również przed jego wygaśnięciem do tych kontrahentów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwukrotnie spóźnili się z wykonaniem przelewu lub którzy nie zapłacili faktury w terminie w zeszłym okresie rozliczeniowym. Jeżeli upomnienia nie poskutkują, dalszymi etapami automatycznej windykacji podejmowanymi przez Flobo jest wystawienie noty księgowej w wysokości 40 € oraz przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do BIG. Ostatecznie, jeżeli wspomniane wyżej działania nie będą skuteczne, aplikacja przekaże sprawę do e-sądu.
Korzystanie z aplikacji do automatycznej księgowości i windykacji oszczędza czas przeznaczany na śledzenie wpływających należności, a po kilku miesiącach skutkuje też zauważalną poprawą terminowości u płatników.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]
Podobne wpisy
Konwerter wyciągów MT940 – kiedy i dlaczego się go używa?
5 powodów, dla których warto używać narzędzi finance automation w firmie
System SWIFT – co warto o nim wiedzieć?