28 września 2023
audyt seo Kraków, audyt strony internetowej

Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?

Audyt – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie firmy, spółki lub przedsiębiorstwa pod kątem rozmaitych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, a także analizę możliwości rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony www, oceniająca przeróżne jej elementy, jak metadane, prędkość ładowania się witryny, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Oprócz samego zestawienia błędów oraz uchybień, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone także wytyczne co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem zgodności ze normami W3C, dostępności, zawartości strony, jak również poprawności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, aby znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najważniejsze – zaproponowała działania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – mnóstwo błędów zdoła spostrzec jedynie specjalista w danym obszarze

Online znajduje się mnóstwo narzędzi i stron, przy użyciu których można ekspresowo i bez opłat wykonać audyt SEO strony internetowej. Plusy tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Długo by wymieniać. Bezpłatne narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już dostrzegą pewne uchybienia na stronie, to zwykle nie wszystkie. Dużo problemów (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się zazwyczaj od tygodnia do ok miesiąca. Czas na przekazanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go wykona. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie kluczowe problemy obecne w witrynie. Jeżeli strona została postawiona na platformie pokroju Shoper czy Magento bądź na otwartym szablonie, to elementów do naprawienia może być cała masa. Jeśli witryna wolno się wczytuje, a na ważne dla klienta frazy pojawia się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym pomysłem.

Jakie błędy wykrywa audyt SEO?

Należycie przeprowadzony audyt SEO może odkryć szereg błędów strony, w szczególności:

  • brak albo niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
  • brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne wczytywanie się strony w wersji desktopowej i mobilnej

.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]